Media

Μετά από 18 σεζόν: Πρέπει να πούμε την αλήθεια για το Ράδιο Αρβύλα…

 


Καλά, δε θα πούμε και καμιά ρηξικέλευθη αλήθεια, το αναμενόμενο θα πούμε

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, η ίδια συζήτηση. Αρχίζουν οι Ράδιο Αρβύλα και τίθεται ξανά και ξανά το ζήτημα για το αν έχουν πια χώρο στην ελληνική τηλεόραση ή αν καλό είναι να σταματήσουν πριν φθαρεί κι άλλο η εικόνα τους.
Ας το ξεκινήσουμε λίγο ανάποδα. Κατ’ αρχάς, αν ήταν να έχει φθαρεί η εικόνα τους, αυτό το πλοίο πια έχει σαλπάρει, δεν θα συμβεί πρώτη φορά στην 18η σεζόν, αλλά θα είχε γίνει κάπου στην 13η.
Είναι μια πραγματικότητα πως το χιούμορ και ο τρόπος που το αντιλαμβάνονται άνθρωποι 40 ετών και κάτω, έχει αλλάξει από την άνθιση των social media που συνέβη κάπου το 2018 σε μεγάλη ένταση και διογκώθηκε σε δυσθεόρατο σημείο μετά την πρώτη καραντίνα, όταν και εμφανίστηκε το TikTok.
Κι αυτό δημιουργεί μια απόσταση από τους Ράδιο Αρβύλα, από την τριάδα, διότι είναι πιο κοντά στα 60 όλοι τους πια, δεν είναι εύκολο να μυηθούν και να ενσωματώσουν στην επικοινωνία τους τους νέους κώδικες, δεν το έκρυψαν κιόλας ποτέ αυτό, boomers ανεβάζουν εαυτούς, boomers κατεβάζουν.
Παρακολουθώντας το πρώτο επεισόδιο, σκεφτήκαμε ότι όσες λίγες στιγμές γέλιου υπήρξαν, ήταν από τα αυθεντικά αποσπάσματα της ελληνικής τηλεόρασης που έπαιζαν, όχι από το μοντάζ τους, όχι από τα σατιρικά δικά τους, όχι από τον σχολιασμό των Κανάκη-Κιούση-Σερβετά.
Υπό αυτή τη σκοπιά, εξακολουθούμε να θεωρούμε πως το Ράδιο Αρβύλα είναι ένα τηλεοπτικό προϊόν σαν τα Φιλαράκια. Υπάρχει από συνήθεια στην τηλεόραση, επειδή φέρνει με ευκολία τα νούμερα και για κάποιους είναι μια παρέα σε μια ώρα που αλλού παίζουν ειδήσεις, οπότε το αφήνουν να παίζει στο background.
Φυσικά, αυτό το λέμε και το κρίνουμε εμείς, που είμαστε γύρω στα 35-40. Πιθανώς, ανθρώπους 50 και πάνω, οι Ράδιο Αρβύλα να τους καλύπτουν ψυχικά και να τους αφήνουν ένα ευχάριστο αποτύπωμα.
Όπως και να ‘χει, μια άποψη καταθέτουμε και μια ευκαιρία για συζήτηση, διότι πραγματικά είναι για μας απίθανο ότι για 18η σεζόν οι Ράδιο Αρβύλα είναι κυρίαρχοι σε τηλεθέαση και προσφέρουν στην σειρά του ΑΝΤ1 που ακολουθεί, ένα καλό lead in και, φυσικά, μια άνετη πρωτιά.
Αν προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στο ερώτημα για το αν έχουν χώρο τηλεοπτικά, με βάση τι το άλλο υπάρχει στην τηλεόραση, τότε ναι, οι Ράδιο Αρβύλα είναι μια όαση. Αυτό βέβαια, δεν ποιεί τιμή στην τηλεόραση. 
Όχι μόνο σε επίπεδο σάτιρας, αφού πια δεν είναι και τρομερά δυνατό σημείο σε επίπεδο αισθητικής, κάτι που, νομίζουμε, το γνωρίζουν και οι ίδιοι, απλώς παλεύουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους μετά από 18 χρόνια στο ίδιο κόνσεπτ.
Να θυμίσουμε άλλωστε, ο Κανάκης είχε πει πολλές φορές στον ΑΝΤ1 να μην υπάρχει το Ράδιο Αρβύλα και να πάει με το Βινύλιο και μετά με το Boomers, σύμφωνα πάντα με τα ρεπορτάζ των τελευταίων ετών, αλλά ο ΑΝΤ1 εξηγούσε πως ή και τα 2-3 ή τίποτα. 
Είναι και τέτοια πια η κατάσταση πολιτικά και κοινωνικά, αλλά και η ψυχική φθορά μετά από τόσα χρόνια, που ο Κανάκης όσο και να σκάψει, δεν θα βρει εύκολα κάτι σατιρικό, παρά μόνο επικριτικό, σοβαρό. Αυτή την αίσθηση μας δίνει. Είναι πιο συχνές οι φορές που επιλέγει ένα μειδίαμα ή ένα ειρωνικό γέλιο παρά λέξεις που σε κάνουν να γελάς και να κατανοείς και το μήνυμα.
Σαν τελική ετυμηγορία, δεν έχουμε να πούμε κάτι το σπουδαίο ή απόλυτο. Θα θέλαμε, καθαρά προσωπικά, να είχαμε μείνει με την εικόνα των Ράδιο Αρβύλα μέχρι κάπου το 2018 ή 2019. Η εκπομπή όμως φέρνει έσοδα, φέρνει τηλεθέαση, συντηρεί ανθρώπους και το κανάλι. Άρα, περιττό το τι θέλαμε και πιστεύουμε.
Πηγή: menshouse.gr